Title:

Description:

ΥΜΕΝΙΤΙΔΑ ΙΣΧΙΟΥ

Συναντάται πολύ συχνά σε παιδιά από 1 έως 12 ετών. Είναι η Παροδική, αυτοϊώμενη φλεγμονή του αρθρικού υμένα. Η υμενίτιδα του ισχίου δεν αποτελεί μια χωριστή παθολογική οντότητα αλλά σύμπτωμα μίας πάθησης. Πρόκειται για μια αντίδραση του αρθρικού υμένα σε κάτι που διαδραματίζεται μακριά από το ισχίο. Την χαρακτηρίζει ο Πόνος στην περιοχή του ισχίου, του έσω μηρού και της βουβωνικής περιοχής και η μείωση του εύρους τροχιάς στην απαγωγή, έκτασης και στροφών του ισχίου.

Αίτια

Οι κύριοι παράγοντες που μπορεί να προκαλέσουν υμενίτιδα ισχίου περιλαμβάνουν

• Τραυματισμούς
  • υπερβολική άσκηση
  • έλλειψη αποτελεσματικών διατάσεων πριν από την άσκηση
  • κακή τεχνική άσκησης ή απότομες κινήσεις.
  • Επιπλέον, άλλοι παράγοντες όπως η χρήση μη ενδεδειγμένων ειδών παπουτσιών μπορεί επίσης να συμβάλλει στην ανάπτυξη της υμενίτιδας ισχίου.

Συμπτώματα

Οι ασθενείς με υμενίτιδα ισχίου εμφανίζουν συχνά:

• Έντονο πόνο στην περιοχή του ισχίου. Ο πόνος μπορεί να είναι απότομος και να επηρεάζει την κινητικότητα του ασθενούς.
  • Μπορεί να παρουσιάζεται πόνος κατά τη διάρκεια της άσκησης, κατά την αλλαγή θέσης, ή ακόμη και σε ανάπαυση.
  • Επιπλέον, οι ασθενείς μπορεί να αντιληφθούν αίσθημα τραβήγματος ή αιμορραγίας στην περιοχή του ισχίου.

Πότε να επισκεφτείτε έναν γιατρό

Εάν αντιμετωπίζετε πόνο στην περιοχή του ισχίου που είναι έντονος, δεν ανακουφίζεται με την ανάπαυση, ή δεν επιτρέπει την κανονική σας κινητικότητα, θα πρέπει να επισκεφθείτε έναν γιατρό. Επιπλέον, εάν παρατηρήσετε οποιαδήποτε οξεία αλλαγή στην περιοχή του ισχίου, όπως οιαδήποτε οίδημα, ερυθρότητα ή εάν αντιληφθείτε οποιοδήποτε άλλο συμπτωματικό πρόβλημα που σχετίζεται με την περιοχή του ισχίου, θα πρέπει να ζητήσετε ιατρική βοήθεια. Ο γιατρός σας θα εκτιμήσει την κατάστασή σας, θα πραγματοποιήσει μια ιστορική αναφορά και μια σωματική εξέταση και θα σας παράσχει την κατάλληλη αξιολόγηση και συμβουλή για τη θεραπεία της υμενίτιδας ισχίου.

Πώς διαγιγνώσκεται η αρθρίτιδα του ισχίου;

Ορισμένες διαφορετικές διαγνωστικές εξετάσεις που μπορεί να χρησιμοποιηθούν από τον γιατρό για τη διάγνωση της υμενίτιδας του ισχίου περιλαμβάνουν:

• Απλές ακτινογραφίες – Χρησιμοποιούνται για την αξιολόγηση της πηγής του πόνου.
  • Υπερηχογράφημα – Χρησιμοποιείται για την επίδειξη αρθρικής συλλογής (επιπλέον υγρό που πλημμυρίζει τους ιστούς γύρω από την άρθρωση.)
  • MRI – Χρησιμοποιείται για την ανίχνευση ανωμαλιών όπως η περιαρθρική πυομυοσίτιδα ή η οστεομυελίτιδα.
  • Δοκιμή καλλιέργειας – Μια δοκιμή του αρθρικού υγρού μέσα στην άρθρωση.

Θεραπεία αρθρίτιδας ισχίου

Οι θεραπείες για την αρθρίτιδα του ισχίου περιλαμβάνουν:

• Ξεκουραστείτε/αποφύγετε να σηκώσετε οποιοδήποτε βάρος στην άρθρωση
  • Εφαρμογή θερμότητας στην άρθρωση
  • Κάνετε μασάζ στην επώδυνη περιοχή
  • Αντιφλεγμονώδη φάρμακα για τη μείωση του πόνου
  • Ενέσεις στεροειδών (συχνά χρησιμοποιούνται για έντονο πόνο)

Συχνές Ερωτήσεις

Μπορείτε να περπατήσετε με υμενίτιδα του ισχίου;

Ένας ηλικιωμένος ή νέος ασθενής με υμενίτιδα ισχίου μπορεί να κουτσαίνει, να παραπονιέται για πόνο στο ισχίο και στα πόδια ή να είναι απρόθυμος να περπατήσει.

Μπορεί η αρθρίτιδα να θεραπευτεί;

Αν και οι θεραπείες που στοχεύουν στην υμενίτιδα ισχίου χρησιμοποιούνται για τη μείωση της φλεγμονής και τη διαχείριση του πόνου, δεν θεωρούνται θεραπεία.

Πόσο διαρκεί η αρθρίτιδα του ισχίου;

Ο πόνος στα ισχία που προκαλείται από υμενίτιδα ισχίου συνήθως διαρκεί περίπου 7 έως 10 ημέρες.

Μπορεί να προληφθεί η υμενίτιδα του ισχίου;

Αν και δεν μπορεί να προληφθεί πλήρως, η διατήρηση της καλής υγείας των αρθρώσεων, η αποφυγή της υπερβολικής χρήσης ή του επαναλαμβανόμενου στρες και η έγκαιρη αντιμετώπιση των τραυματισμών μπορεί να συμβάλει στη μείωση του κινδύνου ανάπτυξης αρθρίτιδας του ισχίου.

Συνοψίζοντας, η υμενίτιδα ισχίου είναι μια φλεγμονώδης κατάσταση που προκαλεί πόνο στην περιοχή του ισχίου. Οι αιτίες περιλαμβάνουν υπερφόρτωση, τραυματισμούς και κακή άσκηση, μεταξύ άλλων. Ο πόνος, το τράβηγμα και η αιμορραγία είναι συνήθη συμπτώματα. Εάν αντιμετωπίζετε αυτά τα συμπτώματα ή παρατηρείτε οποιαδήποτε οξεία αλλαγή στην περιοχή του ισχίου, είναι σημαντικό να επισκεφθείτε έναν γιατρό για αξιολόγηση και θεραπεία.

ΠΑΘΗΣΕΙΣ ΠΑΙΔΙΩΝ