ΣΥΝΔΡΟΜΟ ΚΟΙΛΙΑΚΩΝ ΠΡΟΣΑΓΩΓΩΝ

Καλείται το σύνδρομο όταν οι μύες ή οι τένοντες του κατώτερου κοιλιακού τοιχώματος εξασθενούν. Η εντόπιση του άλγους είναι στην βουβωνική χώρα του κοιλιακού τοιχώματος, όπου εμφανίζεται και η «κλασική» βουβωνοκήλη.

Title:

Description:

ΣΥΝΔΡΟΜΟ ΚΟΙΛΙΑΚΩΝ ΠΡΟΣΑΓΩΓΩΝ

Ποιά είναι τα συμπτώματα του συνδρόμου κοιλιακών προσαγωγών

Στις περισσότερες περιπτώσεις η έναρξη των συμπτωμάτων είναι αργή μετά από επαναλαμβανόμενη κόπωση ή/και μακρά περίοδο έντονης σωματικής άσκησης/προπονήσεων ή αγώνων.

Τα συμπτώματα μπορεί να περιλαμβάνουν:

• Πόνο στους κατώτερους κοιλιακούς μύς
  • Πόνο στη βουβωνική χώρα
  • Πόνο στους όρχεις
  • Αίσθημα βάρους στη περιοχή των κοιλιακών μυών αλλά και των προσαγωγών μυών

Τα συμπτώματα οξύνονται με δραστηριότητες/αθλήματα στα οποία γίνονται κινήσεις ταχύτητας, στροφής και κάμψης του κορμού. Μπορεί να επιδεινωθούν κατά το βήξιμο ή το φτέρνισμα. Το σύνδρομο εμφανίζεται κυρίως σε αθλητές του ποδοσφαίρου, του χόκεϊ και λιγότερο του μπάσκετ και του βόλεϊ.

Πότε να επισκεφτείτε τον γιατρό σας;

Μερικά συμπτώματα που μπορεί να υποδεικνύουν την ανάγκη για επίσκεψη σε ιατρό:

• Έντονος πόνος στην κοιλιά. Εάν αισθάνεστε έντονο πόνο στην κοιλιά σας που δεν εξαφανίζεται μετά από μερικές ώρες ή που επιδεινώνεται συνεχώς, θα πρέπει να επισκεφθείτε έναν γιατρό. Ο πόνος που συνοδεύεται από έντονη αίσθηση δυσφορίας ή που εμφανίζεται σε συγκεκριμένες περιοχές της κοιλιάς μπορεί να υποδεικνύει πρόβλημα με τους κοιλιακούς προσαγωγούς.
  • Αίσθημα όξινης γεύσης ή αίσθημα καούρας στο στόμα. Εάν αντιμετωπίζετε συχνά αίσθημα όξινης γεύσης ή καούρας στο στόμα, αυτό μπορεί να σημαίνει ότι υπάρχει διαταραχή στην πέψη των τροφίμων το οποίο μπορεί να επηρεάζει τους κοιλιακούς προσαγωγούς. Ένας γιατρός μπορεί να σας βοηθήσει να διαγνώσετε την αιτία αυτών των συμπτωμάτων και να προτείνει την κατάλληλη θεραπεία.
  • Άλλα συμπτώματα που επηρεάζουν την καθημερινή σας ζωή. Εάν το σύνδρομο των κοιλιακών προσαγωγών προκαλεί συμπτώματα που επηρεάζουν σημαντικά την καθημερινή σας ζωή, όπως απώλεια βάρους, ή αίσθημα κόπωσης, θα πρέπει να αναζητήσετε ιατρική βοήθεια.

Γενικά, εάν αντιμετωπίζετε οποιαδήποτε ανησυχία ή αβεβαιότητα σχετικά με την κατάσταση των κοιλιακών προσαγωγών σας, πάντα είναι σημαντικό να συμβουλευτείτε έναν ειδικό. Ο γιατρός σας θα μπορέσει να αξιολογήσει τα συμπτώματα και να προτείνει την κατάλληλη θεραπεία για να αντιμετωπίσετε το σύνδρομο των κοιλιακών προσαγωγών. Μην διστάσετε να ζητήσετε βοήθεια από ιατρικούς επαγγελματίες, καθώς η υγεία του πεπτικού συστήματος είναι σημαντικά για τη γενική σας ευεξία.

Ποια είναι η θεραπεία του συνδρόμου

Η συντηρητική είναι πάντα η αρχική αντιμετώπιση. Περιλαμβάνει αποχή από κάθε αθλητική δραστηριότητα, αντιφλεγμονώδη αγωγή, παγοθεραπεία και στη συνέχεια φυσικοθεραπεία με ισομετρικές ασκήσεις και ασκήσεις σταθεροποίησης όλων των μυϊκών ομάδων της περιοχής. Αν παρά την συντηρητική αντιμετώπιση τα συμπτώματα παραμένουν, η χειρουργική θεραπεία είναι μονόδρομος κυρίως για αθλητές υψηλών απαιτήσεων.

ΑΡΘΡΟΣΚΟΠΙΚΗ ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ